Hem-hemma

Nu är både Baby och jag hem-hemma, åter stabila pa svensk mark och har åter tillgång till å, ä och ö. Yehaa! Jag saknar henne lite.. Hm.

Efter det dära fantastiska Barriärrevet som jag tidigare svamlat om tog vi en svängom till Singapore, på vägen hem så att säga. Ett debutbesök i London hanns också med. Vi bara ääääääääääääälskade dessa båda storstadspärlor! Minus i kanten för London för sitt svinigt kalla väder dock. Eller är vi bortskämda?

I dessa städer höll vi oss mest till klassiska storstadsaktiviteter må jag säga. Shopping, shopping, mera shopping, seightseeing och utgångar. De små summor pengar som ännu återstod försvann med hyggelig fart. Mycket trevligt. Det heta och kvalmiga Singapore erbjöd även en mycket underhållande kväll av sparkcykling (vilket genomfördes utan skador on Babys behalf (!)), en heldag där vi roade oss som barn på Universal Studios samt lite myspys-strosande pa beachöen Sentosa.

London kontrade några dagar senare med sin underbara atmosfär, mysiga vintagemarknader och musikaler. Chicago närmare bestämt! Faaaaaaaantastiskt. Sen led detta äventyr mot sitt slut. På riktigt. Till slut. Det var ju väntat. Men ändå så overkligt. Tråkigt. Skönt. Tråkigt. Säga hejdå? Ja. Skumt.

Men vad vore resan om den inte fick ett värdigt 'Baby & Linda in da mixx' slut, tänkte vi. Så därför ordnade vi självklart till en ordentlig avslutning! Denna innebar till mitt egna förtret 1 stycke missat flyg med 10 timmar på 2 olika London-flygplatser som följd, 150£ rakt åt pipsvängen och de första tårarna på länge.

Varför göra det lätt liksom??

För övrigt är det ganska tråkigt att vara hemma. Men jag har lärt mig att se på det hela som en rehabilitering och uppladdning inför nästa projekt. Iiiiih!




KÄRLEK TILL BABY SOM HAR VARIT DEN BÄSTA, UNDERBARASTE, MEST PÅLITLIGA, OKÄNDA RESEBUDDY NÅGONSIN!

RSS 2.0