Saigon. Ja, vi vet att den heter Ho Chi Minh. Men vi tycker Saigon ar finare.

Ja, sa sitter man har och skriver for sig sjalv igen. Eller?

Vi lamnade ett mulet(!) men omtyckt Mui Ne bakom oss da vi hoppade pa bussen mot Saigon, eller ja, Ho Chi Minh City. Hela dagen kandes som en enda lang bilko. Lite omvaxling fran busstillvaron fick vi dock nar vi gjorde ett "20-minuters"busstopp i en liten by. Den lilla byen hade ackliga toaletter (kanske de ackligaste hitills) och kossor pa gatorna. Kanske en bidragande orsak till bilkoerna? Vem vet.

Busschaufforen tyckte det var en god ide att lamna mig och Baby dar. Det tyckte inte vi.

Vi kom fram till Saigon kan jag beratta. Val dar fick jag en bitchslap av en prostituerad. Trevligt valkomnande :) Vi rebouncade och fick hjalp av en liten, men ack sa festlig, tant vid namn Sai att hitta denna mysiga grand:


Dar spenderade vi natten.

Men innan natten var kommen sa foljde nagot som vi bada lange langtat efter: VI GICK PA BIO. Lyckliga som sma barn var vi (aven fast Baby inte fick se Twilight) och vi festade till det med bade popcorn (sockrade?) och sjoooklade. Myspys.

 
Baby utanfor Galaxy Cinema! Hon var gladare an vad hon ser ut. Observera aven Heiniken-reklamen!

Jag maste saga att det kanns lite sadar smajobbigt att vara tillbaka i en storstad. Sjukligt mycket harj och avgaser, folk och mopeder all over the place. Darfor far vi till Phu Quoc ikvall :) Googla och kann avundssjukan infinna sig.

  
Ho Chi Minh City

Efter lite harj och pass/visum-konstigheter blev det mojligt. Vi maste bara utharda en natts bussfard och tva timmar farja istallet for ett direktflyg pa en timme. Men det gar. Allt gar.

Sa nu ska vi bara sola och bada i en vecka. Sa ytterst troligt ar att ni inte kommer hora av oss pa ett tag. Inte for att ni ar sa aktiva lasare, men anda :)

Yes det va la allt for idag.

Eller nej forresten:
GLOM FOR FANKEN INTE BABYS FODELSEDAG!!!

    

   
Ata bor man annars dor man. Det var lite utav vart motto i Saigon. Lite val mycket blev det. Observera round #2..

Kramkalas
L


Kommentarer
Postat av: Karin

Hello girls! Nejdå, jag läser bloggen lite då och då faktiskt :)

Vad fasen var det för välkomnande av den där kärringen? Hon kanske kände sig hotad när det kom två snyggare tjejer? ;)



Appropå Linköping, så flyttar jag p.g.a jobb, min chef ska öppna en ny Skopunkten i city och jag har fått en fast tjänst ;P



Njut av sol, värme och ren luft nu! Själv är det första-advents-glögg-och-pynt som gäller här hemma i Sverige.



Uppdatera om ni kan! Kul att läsa!



Bye! :)



2009-11-27 @ 21:58:42
Postat av: Juckie

hello! du slog tillbaka väl? buss är ju kuligare än flyg =) jag vill också sola o bada, men en av oss (inte jag) har ont i foten och orkar inte gå till stranden. jag är irriterad. (bara för o klaga lite =) ) Du får visa mig alla dessa ho chi kooh shan ställen nångång bäbisen =) puss hej svej

2009-11-28 @ 01:40:24
Postat av: linda

Karin: Mycket bra! Jag vet inte, men ju langre var vistelse har gatt i detta land borjar vi kanna att det kanske ar normalt. Hmm. Sedar ja! That's the way to do it! Grattis! :D Ah jag skulle ge mycket for en lussebulle nu alltsa! Hade underbart!



Karin 2 / juckie: Du kanner val mig? Buss ar guppigt :) Oss (inte jag) har ocksa ont i foten (fotterna), m,en vi ligger pa stranden anda. Man maste det pa den hara oen. Du och jag juckie ska pa tour nagongang! Jag traffade tva hollandska systrar som reste ihop igar, de var sota :) Det kanske vi ocksa kan vara. PUSS

2009-12-02 @ 11:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0