Hela varlden gungar

Kom alldeles precis jattenyss tillbaka fran den obligatoriska Whitsundays-seglingen. En mycket trevlig tur om man bortser fran de dar sa kallade vagorna. Puh. Jag gillar ju havet - men havet verkar inte gilla mig. Buhu. Med tillbaka menar jag tillbaka i Airlie Beach. Och hela varlden gungar. Mysig ort for ovrigt. Ikvall bjuds det pa gratis pizza och sant och med hog sannolikhet kommer vi satsa pa en favorit i repris pa Mama Africas. Dar kan man svanga sina lurviga och de har leopard-toaletter. Intressant va?

Var vistelse har down under, som alla envisas med att kalla det, borjar lida mot sitt slut. Endast Australiens mest underskattade stad (?) Townsville och det sjalvklara Cairns aterstar. Ungefar. Hur kanns det? Jag fragar Baby som sitter har bredvid. Mig sjalv gar ju inte lita pa nowadays. "Det kanns befriande att komma till en ny miljo" lyder svaret. Ar inte annat an beredd att halla med. Dock aterstar mycket trevliga saker innan planet till Singapore (iiiiiiiiiiih) boardas. Dyka i barriarrevet syftar jag ju till exempel pa. Forstaaaaassss. Sant kommer man ju inte undan. Men lite nervos ar jag allt. Igen. Vad jag annars syftar pa kommer jag inte pa for tillfallet. Men det ar sakert nagot mer som ar trevligt. Far man ju hoppas..

"Det ska vara grymt uteliv i Cairns" hojjtar Baby fran nagonstans bredvid. Baby som minsann inte har varit sjosjuk och som ar micket sugen pa att sanka den andel vin jag inte drack en droppe av under seglingen. Wihoo.

Sen Brisbane har vi ju dock faktiskt hunnit med en hel del massa. Till exempel kan man namna att vi har halsat pa Babys goda van Henrik i Maroochydore (dar vi fann den najsaste stranden och gjorde ett par tappra forsok till surfing. Steve Irwins javla zoo ar dock skit), tagit en svang till det omtalade Noosa (dar vi gav oss pa wakeboarding(kneeboarding? haha) och gick vilse in nationalparken ett antal ganger. halva norrkoping aterfanns aven pa Koala Bar), stoppat ett par dagar i minimala Rainbow Beach (som var var utgangspunkt for den minnesvarda Fraser Island touren), hoppat av den roda trygga Greyhound-bussen i the town of 1770 (och inte gjort den scoteroo-tour alla andra gor (gissa varfor) utan istallet roat oss med ett par surflektioner). Det va la det i stora drag. Sma drag orkas icke med. Over ett glas vin hemma kanske. Eller ett mal hemlagad mat, tack!

Nuuuu ska vi ata glass i regnet!

Over n' out <3 


Kommentarer
Postat av: Hanna

whitsundays is da place 2b maste jag saga, minns var lilla bat men karlek i hjartat. var sa javla harligt! 1770 alltsa, det ar det det hander. (eller...ja...jo...well...) fia gjorde scootero-turen och det gick val. men forstar men an val att ni inte ville chansa! Cairns ar asnice ga till giligans!

2010-04-16 @ 13:55:39
URL: http://somhemmafastannorlunda.webblogg.se/
Postat av: lilla L

Oh ja - alska whitsundays! Du ar forvisso lite mer batvan an mig honneyhanna och odslar inte tid pa sjosjuka lite sadar oproffsigt. Vad var ni pa for bat? Alla sa att scoterootouren var sjut bra. Men det gar att ignorera :D Tack for Gilligans-tipset sotnos! Ta Bali med storm!

2010-04-17 @ 04:29:59
URL: http://barfotabloggen.webblogg.se/
Postat av: Juckie

Leopard-toaletter jamjam

2010-04-17 @ 13:38:49
Postat av: Ylva

Det dar med "lida mot sitt slut" lat val inte bra. En tur till Filippinerna kanske? Jag kan bli fast har till 16:e maj. Hjartligt valkomna! Kramar

2010-04-19 @ 12:14:19
URL: http://somhemmafastannorlunda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0